AK/VE-144/2007

Kurz je zaměřen na rozšíření a prohloubení dovedností nutných pro práci manažera – vedoucího úředníka, který chce úspěšně naplnit svůj základní profesionální úkol – dosáhnout co nejlepšího plnění cílů úřadu prostřednictvím či ve spolupráci s úředníky, které řídí a vede.

Vedoucí úředníci jsou seznámeni s moderními metodami řízení úřadu a zároveň motivováni k jejich uplatňování. Tématicky je kurz směřován především ke strategickému pojetí řízení.

Program kurzu

  • Strategické řízení úřadu a rozhodovací dovednosti 
  • Význam strategického managementu pro rozvoj obce i úřadu
  • Hlavní metody tvorby strategií, jejich přednosti, nedostatky – rizik
  • Formulace vize, mise a strategie úřadu a metodika její implementace
  • SWOT analýza a její uplatnění při tvorbě strategií, změnových činnostech
  • Strategické vedení a řízení
  • Techniky racionálního rozhodování

Strategické řízení lidských zdrojů na úřadě aneb strategická personalistika

  • Charakteristika role a potenciálu „lidských zdrojů“ na úřadě, co je ovlivňuje z vnějšku i vnitřku úřadu 
  • Organizace práce na úřadě (pracovní pozice – jejich analýzy, popisy, specifikace požadavků na pracovníky) 
  • Proces náboru a výběru zaměstnanců na úřadě (plánování obsazování pracovních pozic, metody výběru zaměstnanců, zásady adaptačního procesu…). 
  • Systémy hodnocení a odměňování na úřadě, jejich napojení na pracovní výkon. 

Principy leadershipu I. (Vedení lidí)

  • Základní principy leadershipu
  • Role manažera úřadu – nároky na osobnost a dovednosti 
  • Můj preferovaný styl řízení, jeho přednosti a úskalí 
  • Situační styl řízení, podmínky jeho využití, nároky na související dovednosti – trénink se zpětnou vazbou

Principy leadershipu II. (Vedení lidí)

  • Principy organizování své práce a práce skupiny (úřadu, odboru, oddělení) 
  • Budování výkonných pracovních skupin (fáze vývoje pracovní skupiny, role manažera) 
  • Manažer v roli podporovatele (stimulace pracovních aktivit skupiny), problémová místa a způsoby jejich zvládání z pozice manažera ve vývoji pracovní skupin 
  • Interaktivní rekapitulace podstatných poznatků z programu