Ve čtvrtek jsem jel metrem a všiml si na stěně vagónu personálního inzerátu společnosti Siemens. Hlava mladého muže vystupovala na pozadí moderního vlaku projíždějícího pulsující metropolí. Pod velkým obrázkem byl napsaný text, kde mimo jiné stálo: „Tvoje nápady ocení každý den statisíce lidí.“

 

Uvědomil jsem si, že éra inzerátů připomínajících účetní rozvahu ve stylu požadujeme/nabízíme je minulostí. Na tomto jednom jediném inzerátu se dají krásně vypozorovat  trendy v náboru lidí. V hlavě se mi to hned začalo rojit do skupin. Vnímám minimálně čtyři:

  1. Inzeráty jsou celkově koncipované podle cílové skupiny. Už neplatí, že jednotný styl inzerce stačí pro všechny. Aplikace marketingových postupů i do personální práce je realitou.
  2. Více poutá obraz, než text. Vizuální ztvárnění míří k práci, nikoliv k logu firmy či k velikosti budovy. A pokud text tak s vtipem, symbolikou, víceznačností, nejlépe vše dohromady.
  3. V inzerátech zájemcům už dopředu tykají a nabízejí přímočarý jazyk. Žádné troubení z hradní firemní věže, že na vědomí se dává, že společnost přijme do výroby konstruktéry.
  4. Obsahem slovního sdělení je především smysluplnost práce.

 

Předpokládám, že toto pojetí papírové inzerce je součástí celkového náborového stylu Siemensu. A jaké má tento přístup výsledky? Jsou noví kolegové prokazatelně ovlivněni tímto způsobem oslovení nebo je účinnost obdobná jako u požadujeme/nabízíme? Co si o tom myslíte a jaká je vaše zkušenost?

Diskutovat o článku můžete pod odkazem na článek na našem facebooku.

  

Michal Knězů Mrvka, lektor, jednatel

Aperta, s.r.o.